esmaspäev, 12. november 2018



Praeguseks teemaks on suhted. Need on üpris keerulised, kui igaüks arvab või kujutab ette. Kui inimene sai varem haiget või sai pettumuse, tervenemine üha raskemaks läheb. Mul oli vahepeal lühisuhteid. Sain teada ennem juba, et minust loobuti väga kergelt või nad ei leidnud minus midagi, mida nad on oodanud. Nad ei ole ainsad, mida tegid minuga. Samuti mina tegin nendega, et palun jäta mind rahule või suhtlemine ja eneseväljendamine on piiratud ilma minu emakeele (viipekeele) kasutuseta. Olen harjunud kirjutama ja lugema, aga tahan ka viipekeeles suhelda. Hooliv kaaslane peaks õppima selgeks viipekeele. Inimeseks olev on pidev eneseväljendamine. Viimasel ajal linnas vaadati palju mind viipekeeles suheldes oma tütrega. Nende pilk ei ole kuidagi uudishimu moodi. Pigem ebameeldiv. Mul kadus ammugi ühtekuuluvustunne kurtide kogukonna suhtes. Tagasiteed ei ole enam. Eestlased hoiavad kokku, eksju, aga üksikud kurdid eralduvad endiselt teineteisest. Mina õppisin järjest rohkem ettevaatust kahjuks ja ei ole saanud iseendaks jääda kurtide kogukonnas. Nagu on räägitud, et ei ole vaja klammerduda valede inimeste külge või valedesse suhetesse. Mina väärin lojaalsust, mida vähesed mõistavad. Täiuslikkus ja lojaalsus ei saa korraga koos olla. Kahjuks. Kui keegi oleks täiuslik, ta ei vääri lojaalsust. Ausalt. Igaühe valik. Vabandan minu otsekohesust. Mina ei saa teha kedagi õnnelikuks, sest mina ei ole täiuslik.
Hiljuti selgus, et mina ei otsi suhteid. Enne selgumist sattusin valedesse kohtadesse, kus mul ei ole enam asja ja ikka sain haiget. Saan teha ainult seda, mis ei väsita enam mind. Kindel eesmärk on olemas, kuid see ei ole piisavalt käivitunud. Rahapuudus takistab või piirab või aeglustab käivitumist. Mõni ütles, et ära mine sinna, kus sa ei leia seda üles, mida sa soovid. Leia üht suunda üles, kus keegi oleks sinu eesmärgist huvitatud ja saaks koostööd pakkuda.
Kui mul ei ole Teid, mina ei ole olemas Teie jaoks, kas pole loogiline? Kus on minu inimesed? Ah, olen võib-olla vales kohas ja liigun edasi järgmise kohta.

Olen sõbralik ja heatahtlik. Küsi julgelt minult, mina ei hammusta! Palun ära saa valesti minust aru!

Aitäh lugemast!


Mõtlen loovalt, julgen riskida ja usun iseendasse.


By Merje Kass


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Minu uus aasta saabus rahulikult ja vaikselt. Viimane kaks nädalat oli intensiivne uute teadmiste ja info kogumine. Minu töömõtted ootavad r...